• |

TİCARET BAKANI MUŞ, ATSO’DA İŞ DÜNYASI İLE BULUŞTU

Eklenme Tarihi : 06-04-2023

Bir dizi açılış ve ziyaret için Aksaray’a gelen Ticaret Bakanı Mehmet Muş, Aksaray Ticaret ve Sanayi Odasını ziyaret ederek, Aksaray İş Dünyası İstişare toplantısına katılım gösterdi.

Aksaray İş Dünyasının katılım gösterdiği istişare toplantısının açılış konuşmasını yapan ATSO Meclis Başkanı Fatih Tekin, Türkiye’nin Stratejik Konumu İtibariyle Merkezinde Bulunan Aksaray gerek coğrafi konumu gerekse kültür ve tarihiyle ülkemizin en önemli illerinin başlarında gelmektedir. Bugün İstanbul nasıl ki Avrupa ve Asya’yı birbirine bağlıyorsa Aksaray’da ülkemizin 7 bölgesine uzanan karayollarıyla tüm şehirlerimize bağlanmaktadır. Dünya’nın en büyük markalarının yer aldığı şehrimizde sanayimiz her geçen gün talep patlaması yaşarken, yeni organize sanayi bölgelerimizi hayata geçirerek yerli ve yabancı yatırımcılarımızın kullanımına sunuyoruz. Gelecek 10 yıl içerisinde inanıyorum ki Aksaray ticarette ve sanayide Türkiye’nin ilk 10 ili arasında yer alacaktır. Bu kapsamda ticaret bakanlığımızın da ithalat ve ihracat noktasında firmalarımıza sonuna kadar kolaylık ve destek sağlayacağına inandığımızı belirterek şahsınıza teşekkür ediyor, saygı sevgi muhabbetle selamlıyorum.

Türkiye’nin tek bir alan üzerine kurulu ve doluluk oranlarına bakıldığında ilk 10 organize sanayi bölgesinden birisine Aksaray’ın sahip olduğunun altını çizen ATSO Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Koçaş ise konuşmasında; Aksaray OSB üretimde olan 260 firma, 14.000 istihdam ile yatırımı devam eden 321 firma, tüm yatırımlar tamamlandığında toplamda 581 yatırımcı ile   %99 doluluk oranındadır. Artan talep neticesinde yatırımcılarımızın ihtiyaçlarını karşılamak için Sultanhanı, Eskil ve Ortaköy ilçelerimizde organize sanayi bölgesi kurulmuş ve mevcut OSB alanımızda genişleme alanı ilavesi için yapılan müracaat bakanlık onay aşamasındadır. Mevcut OSB genişleme alanı ve ilçe OSB’lerin kurulmasında şahsınız başta olmak üzere Aksaray Valimiz Hamza Aydoğdu’ya, Milletvekillerimize, Belediye Başkanlarımıza, İl Müdürlerimize ve emeği geçen herkese huzurlarınızda bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Döviz bazında yükselen hammadde fiyatları, ihracattaki lojistik sorunları, yüksek finansman giderleri, sürekli artan girdi maliyetleri sanayicilerimizi zorlamaktadır. Sizlerin de gördüğü üzere ortak aklın gücüyle geleceğin sanayi kentinin Aksaray’da inşa edildiği bu topraklarda devletine ve ülkesine her türlü desteği sunan yatırımcılarımıza yeni teşvik ve desteklerin çıkartılması, iş dünyamızın sizlerden beklentisidir. TOBB bünyesinde oda ve borsalara bağlı üyelerin esnaf kredi kefalet kooperatifinde olduğu gibi düşük faizli bir kredi mekanizması kurulması talebimizdir. Aksaray’ın ihracat rakamları 2022 yılında 214 milyon $ olarak açıklanmış olup cumhuriyet tarihinde ilimiz adına yeni bir rekor kırılmış ve 2021 yılına göre ihracatımız %25,30 artmıştır.

İlimiz, tr71 illeri arasında (Kırıkkale- Kırşehir- Nevşehir- Niğde) Kırşehir’in ardından ihracat ikincisi olmuştur. 2022 yılında ilimizden en çok ihracat yapılan ülkeler sırasıyla; Bangladeş (17,8 milyon $), Bulgaristan (16,6 milyon $) ve ırak (12,6 milyon $)'tır. 2023 yılı ülkemizin 100. yılıdır ve bu yılda Aksaray iş dünyası olarak 2022 yılının çok daha üzerine çıkarak yeni rekorlar kıracağız. Aksaray bugün ülkemizin en büyük sanayi kentlerine arasına gırmış olup bu başarıda emeği geçen ve ilimizin Cumhuriyet tarihinde yeni rekor kırmasını sağlayan tüm ihracatçı firmalarımıza teşekkür ediyor, 2023 yılında başarılar diliyorum. Döviz bazında yükselen hammadde fiyatları, ihracattaki lojistik sorunları, yüksek finansman giderleri, sürekli artan girdi maliyetleri sanayicilerimizi zorlamaktadır sizlerin de gördüğü üzere ortak aklın gücüyle geleceğin sanayi kentinin Aksaray’da inşa edildiği bu topraklarda devletine ve ülkesine her türlü desteği sunan yatırımcılarımıza yeni teşvik ve desteklerin çıkartılması, iş dünyamızın sizlerden beklentisidir. TOBB bünyesinde oda ve borsalara bağlı üyelerin esnaf kredi kefalet kooperatifinde olduğu gibi düşük faizli bir kredi mekanizması kurulması talebimizdir. Şehrimizin yatırım teşvik sisteminde avantajlı konumuna, ulaşım altyapısında yapılması gerek olan yatırımlar tamamlandığında şehrimiz avantajlı bir konuma geçecektir. Şehrimizin, sanayi şehri olma vizyonuna tek başına karayolu altyapısı ile ulaşabilmesi rasyonel gözükmemektedir. Şehrimizin rekabet gücünün artırılabilmesi ıçın entegre lojistik ve ulaştırma sistemlerinin tesis edilmesi yönünde çalışmalar yapılması gereklidir. Sözün özü şehrimize demiryolu yatırımlarının kazandırılması büyük önem arz etmektedir. Bu yatırımların hayata geçmesi ile Aksaray sanayi, ticaret ve tarım alanlarında büyük ivme kazanacaktır. Yeni kurulan şirketler harçtan muaf, ancak aynı şirketin şubesi açıldığı zaman harca tabi bu nedenle şube açılışları çok maliyetli bir hale gelmekte olup, yüksek maliyetler nedeniyle şirketler şube açılışlarının resmi hale getirmiyorlar.

Şirket veya gerçek kişi tacirlerin   adres değişiklilerinden harç, ilan ücreti, oda hizmet bedeli vb. hiçbir ücret alınmaması sağlanmalıdır. Böylelikle işletmelerin adres değişiklikleri güncellenmesi sağlanmalıdır.  Gümrük vergilerinin eksik ödenmesi nedeniyle el konulan kara taşıtlarının ödemelerinin yapılmasına yönelik bir düzenleme yapılması talebimizdir. Çünkü mağdur olan son kullanıcı olmaktadır. Oysa eksik ödemeyi bir başkası yapmıştır. ikinci el motorlu kara taşıtları ticareti yönetmeliğinin yetki belgesi verilmesinde aranan şartlar başlıklı 6. maddesinde yer alan  diploması şartından dolayı lise diploması mezunu olmayan ve galericilik işinden başka herhangi bir mesleği olmayan üyelerimiz mağduriyet yaşamaktadır bu nedenlerden dolayı yetki belgesi verilirken aranan şartlar arasında bulunan lise diploması (mezuniyeti) şartının kaldırılması gerek bizim üyelerimiz gerek esnaf sanatkar olan üyeler ve Türkiye çapında çok büyük mağduriyetlerin önüne geçecektir” Dedi.

ATSO’da Aksaray İş Dünyasına seslenen Ticaret Bakanı Mehmet Muş yaptığı konuşmada; “Dünya ekonomisi 2008 finansal krizinden sonra ve pandemiye kadar olan bir dönem var. Bir de bu 2008 krizi öncesi var. Dolayısıyla bu 2008 krizinden sonra ticaretin artış oranı 2008’den önceye göre çok düşük kaldı. Pandemiyle beraber bütün dünya ekonomisi durma noktasına geldi. O dönemi büyük ekonomiler genişleyici para politikalarıyla atlatmaya çalıştılar. Daha sonra dünya ekonomileri açılmaya başladı, hayat normale dönmeye başladı. Sonrasında da ertelenen talepler artık hayata geçmeye başlayınca da 2 yıl boyunca yapılamayan yatırımlar bir de üzerine ertelenen talep gelince dünyada son 40 yılın en yüksek enflasyon oranlarıyla bir durum, bir karşı karşıya kalma, bir tablo yaşadık, hepimiz yaşıyoruz ve dünya ekonomisi bu pandemiden sonra artan ticaret hacmi bir-iki yıl pandemi sonrası artan talep daha sonra tekrar yavaşlama eylemine girdi ve dünyada çeşitli önemli bankaların finansal problemler, finansal krizler yaşanmaya başlandı. Türkiye 2021 yılında %11’in üzerinde geçen sene %5’in üzerinde bir büyüme yaparak 2 yılı geride bıraktı. Dolayısıyla Türkiye ekonomisi büyüyor dinamik bir yapısı var, gelişiyor, daha da büyüyecek, daha da ekonomisini büyütecek. Buradaki OSB şu an geliştirmek için arkadaşlar çaba sarf ediyorlar. Ben de elimden gelen desteği vereceğim. Yeni yatırımlar gelecek Aksaray, önemli bir ücretim merkezi haline gelecek burası” dedi.