• |

Gerçek Kişi İşletmeler

    • -Gerçek Kişi (Şahıs)

·      Gerçek Kişi (Şahıs) Kuruluş

·          

·         1) Yeni Kayıt Talep Dilekçesi

·         2) Ticaret Sicili Müdürlüğü tarafından düzenlenmiş unvan altında tescil talepli imza beyannamesi 

·         3) Vergi Dairesi Mükellefiyet belgesi (1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

           (Not: Mükellefiyet  belgesinde yer alan bilgilerin MERSİS sistemi üzerinde yapılan başvurularda ki yer alan bilgilerle aynı                    olmasına dikkat edilmelidir.)

          4) Vergi Levhası

            (Not:Vergi Levhasında yer alan unvan bilgileri MERSİS sisteminde yer alan unvan ile aynı olmasına dikkat edilmelidir.)

·         5) Odaya kayıt için; Hakiki Şahıs Kayıt Beyannamesi

          6) Kimlik ve ikametgah belgesi (E-devlet üzerinden alınabilir)

          7) Ticaret Sicil Yönetmeliğinin  24.Maddesi Gereğince düzenlenmiş taahhütname

·          

·         NOT: http://mersis.gumrukticaret.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor. 

 

    • Gerçek Kişi (Şahıs) şube

 

Gerçek Kişi (Şahıs) Şubesi

 

Ticaret Sicili Yönetmeliği Madde 120;

GEREKLİ EVRAKLAR

1) Merkezinin kayıtlı olduğu sicil müdürlüğünden alınacak belgeler;

a) Merkezde yapılan kuruluş ve en son tescilin yayımlandığı sicil gazeteleri ( 1 asıl – 1 fotokopi)

b)Şube açılışı için Ticaret Sicili Yönetmeliğinin 120 inci maddesine göre düzenlenmiş onaylı tescil belgesi (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)

 

2) Yeni Kayıt Talep Dilekçesi

3) Ticaret Sicili Müdürlüğü tarafından düzenlenmiş unvan altında tescil talepli imza beyannamesi 

4) Vergi Dairesi Mükellefiyet belgesi (1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

     (Not: Mükellefiyet  belgesinde yer alan bilgilerin MERSİS sistemi üzerinde yapılan başvurularda ki yer alan bilgilerle aynı                    olmasına dikkat edilmelidir.)

6) Odaya kayıt için; Hakiki Şahıs Kayıt Beyannamesi

7) Kimlik ve ikametgah belgesi (E-devlet üzerinden alınabilir)

8Ticaret Sicil Yönetmeliğinin  24.Maddesi Gereğince düzenlenmiş taahhütname

 

NOT: http://mersis.gumrukticaret.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor. 

 

    • Gerçek Kişi (Şahıs) Merkez Nakli

Gerçek Kişi (Şahıs) Merkez Nakli

 

Ticaret Sicili Yönetmeliği Madde 111;

GEREKLİ EVRAKLAR

1) Merkezinin kayıtlı olduğu sicil müdürlüğünden alınacak belgeler;

a) Merkezde yapılan kuruluş ve en son tescilin yayımlandığı sicil gazeteleri ( 1 asıl – 1 fotokopi)

b) Merkez nakli için Ticaret Sicili Yönetmeliğinin 111 inci maddesine göre düzenlenmiş onaylı tescil belgesi (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)

 

2) Yeni Kayıt Talep Dilekçesi

3) Ticaret Sicili Müdürlüğü tarafından düzenlenmiş unvan altında tescil talepli imza beyannamesi 

4) Vergi Dairesi Mükellefiyet belgesi (1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

     (Not: Mükellefiyet  belgesinde yer alan bilgilerin MERSİS sistemi üzerinde yapılan başvurularda ki yer alan bilgilerle aynı                    olmasına dikkat edilmelidir.)

6) Odaya kayıt için; Hakiki Şahıs Kayıt Beyannamesi

7) Kimlik ve ikametgah belgesi (E-devlet üzerinden alınabilir)

8) Ticaret Sicil Yönetmeliğinin  24.Maddesi Gereğince düzenlenmiş taahhütname

NOT: http://mersis.gumrukticaret.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor. 

Gerçek Kişi (Şahıs) Değişiklik İşlemleri

 

A) DEĞİŞİKLİK İŞLEMLERİ( adres, iş konusu, unvan, sermaye vb.)

1. Dilekçe
2 Vergi dairesi görüntüleme belgesi ( 1 asıl)

NOT-1:Belediyeler tarafından yapılan numarataj çalışması nedeniyle adres değişikliği söz konusu ise şirketin ESKİ  ve YENİ ADRESİ gösteren ilgili belediye başkanlığından alınacak yazı ve dilekçe ile başvuru yeterlidir. Belediye yazısında eski adres gösterilmez ise işlem yapılamayacaktır.

NOT-2: Sermaye Artışında SMMM sermaye tespit raporu ile mali müşavir faaliyet belgesi dilekçeye eklenmelidir. 


B) SİGORTA ACENTELİĞİ

1. Dilekçe
2. Acentelik vekaletnamesi (noter onaylı - 1 asıl 2 fotokopi)


C) SİGORTA ACENTELİĞİ FESHİ

1.Dilekçe
2. Acentelik sözleşmesi fesihnamesi (noter onaylı; 1 asıl -2 fotokopi)


D) İSİM VEYA SOYİSİM DEĞİŞİKLİĞİ

1.Dilekçe

Değişiklik;
a. Mahkeme karı ile olmuşsa, değişikliği gösterir kesinleşme şerhli mahkeme kararı ( mahkeme ya da noter onaylı örneği 1 asıl, 1 fotokopi),

b. Evlilik nedeniyle olmuşsa; Evlilik cüzdanının noter onaylı örneği veya Nüfus Müdürlüğü’nden onaylı vukuatlı nüfus kayıt örneği (1 asıl)
c. Boşanma nedeniyle olmuşsa; Boşanmanın kesinleştiği mahkeme kararı ile Nüfus Müdürlüğü’nden onaylı vukuatlı nüfus kayıt örneği (1 er adet asıl)

 

E-TİCARİ İŞLETMENİN DEVRİ (TSY-133)
1)Ticari işletme, Kanunun 11 inci maddesi uyarınca bir bütün halinde ve devamlılığı sağlamak sureti ile devredilebilir
2) Bir ticari işletmenin devrine ilişkin devir sözleşmesi yazılı şekilde yapılır ve aşağıdaki hususlar yer alır;
a) Tarafların adı ve soyadı veya unvanı ile tebligat adresi,
b) Ticari işletmenin sözleşme dışında bırakılan unsurları.
c) Ticari işletmenin bir bütün olarak ve devamlılığını sağlayacak şekilde devredildiğine ilişkin şartsız beyan,
ç) Ticari işletmenin satış fiyatı ve ödeme şartları,
3) Ticari işletmenin devri, devir sözleşmesinin tümünün tescili ile hüküm ifade eder.
4) Ticari işletme devir vaadi, belli bir süre sonra hüküm ifade edecek devirler ve şartlı devirler tescil edilemez

Ticari İşletmenin Devrine İlişkin İşlemler (TSY-135/4)
a) İşletmenin bir gerçek kişi tarafından diğer bir gerçek kişiye unvan ile beraber devri halinde, o işletme ve unvana ait kayıtlardan yalnız devir sebebiyle değiştirilmesi gerekli olanlar değiştirilir
b) İşletmenin bir gerçek kişi tarafından diğer bir gerçek kişiye unvan hariç olmak üzere devri halinde ise eski unvan ve işletmeye ait bütün kayıtlar silinir. Yeni unvan altındaki işletme yeniden tescil işlemi yapılır. İşletme tescil edilirken eskisinin devamı olduğu, işletmenin eski MERSİS numarası ve unvanı kayıtlarda gösterilir.
c) işletmenin bir gerçek kişi tarafından bir ticaret şirketine devri halinde ise o işletmenin ve unvanın bütün kayıtları silinir ve ticaret şirketinin tabi olduğu hükümler uyarınca bu devir dolayısıyla şirketin sicil kayıtlarında değişiklik yapılması gerektiği takdirde sadece o değişiklikler yapılır
ç) İşletmenin sicile kayıtlı bir işletmesi bulunmayan bir dernek veya kamu tüzel kişisi tarafından devir alınması halinde de (b) bendi uygulanır

NOT: Ticari işletmenin devrinde, devredilen işletmenin malvarlığına dahil olan tapu, gemi fikri mülkiyet sicilleri ile benzeri sicillerde kayıtlı bulunan mal ve hakların devralan adına tescilinin gecikmeksizin yapılması amacıyla, müdürlük tarafından ticari işletmenin devrinin tescili ile eş zamanlı olarak ilgili sicillere derhal bildirilir (TSY-135/5)

 -Dilekçe ile başvuru yapılır

 

F) HALEFİYET

a) Dilekçe

b) Ticaret Sicili Müdürlüğü tarafından düzenlenmiş ünvan altında  imza beyannamesi (1  asıl- 1 fotokopi).  (Beyannameyi size yakın yerdeki Ticaret Sicili Müdürlüğünde Mersis Talep numarasını ibraz ederek çıkartabilirsiniz.)

c) Mirasçılar tarafından işletmeyi devam ettirecek mirascı lehine noterl huzurunda düzenlenmiş muvafakatname

d) mahkeme Veraset İlamı veya noterden düzenlenmiş Mirasçılık Belgesi

 

G) TİCARETİ TERK

1. Şahıs Terkin Dilekçesi (mal beyanlı)
2. Dilekçe vergi dairesince onaylanmamışsa Vergi dairesinden alınan ticareti terk ettiğine dair görüntüleme belgesi ( 1 asıl)

* Vefat nedeniyle kapanış talebinde ölüm belgesi, veraset ilamı veya vukuatlı nüfus kayıt örneği eklenmeli( 1 adet asıl veya aslı gibidir onaylı olmalı) dilekçe varislerden biri tarafından imzalanmalıdır.

 

https://mersis.gtb.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor. 

Dilekçe

733KB

Hakiki Şahıs beyannamesi

599KB

Terk Dilekçesi

38KB

Taahhütname

24.65KB